БІЗНЕС ЙДЕ В "ХМАРИ". ІНТЕРВ'Ю ДЛЯ "ФІНАНСОВОГО ОГЛЯДАЧА"

Як працюють «хмарні технології»? У чому їх основна перевага?

«Хмарні технології» - це Інформаційні технології «на вимогу». По суті, не треба купувати «залізо», набори стандартного настільного ПО (пакет офісний програм, електронної пошти, бізнес ПЗ ), оскільки є готові шаблони, які можна узяти прямо зараз і платити тільки оренду.

У багатьох галузях оренда давно стала нормою – житло, авто, персонал. Тепер прийшов час ІТ. У західному світі оренда ІТ додатків і сервісів з'явилися, коли інтернет став широкодоступний.

Наочний приклад - це доступ до електронної пошти. Ви можете зайти у свою поштову скриньку з будь-якого комп'ютера, навіть з мобільного телефону. При цьому вам не треба мати власного поштового сервера і персоналу, який його обслуговує. Це усе вже є, я не говорю про безкоштовні поштові сервіси, типу mail.ru, я маю на увазі вашу корпоративну електронну пошту. Ви просто орендуєте ту кількість поштових скриньок, яке вам треба не піклуючись про резервні копії вмісту, антиспам або антивірусному захисту. Ці завдання – турбота сервіс провайдера.

Или візьмемо, приміром, зберігання і робота з бізнес інформацією, т.з. документообіг. Підхід абсолютно такий же : ваша інформація має бути доступна скрізь, при цьому вона має бути максимально захищена від несанкціонованого доступу. «Хмарні» технології на цьому етапі розвитку повністю задовольняють вказаним вимогам.

Як же працює «хмара»? Якщо двома словами, то це набір ІТ-сервісів і технологій, доступний з однієї точки, наприклад з інтернет-браузеру. Адже за великим рахунком, звичайному  співробітникові компанії, не ІТ-фахівцеві зовсім нецікаво які саме процеси повинні статися щоб, скажімо, електронний лист був доставлений з пункту «А» у пункт «Би». В даному випадку вимога до ІТ одно – лист має гарантовано бути доставлений в максимально швидкий термін. Аналогію можна провести з бухгалтерським обліком, логістикою, т.д. Вимога до ІТ скрізь одно – швидко, якісно, непомітно.

Як приклад хочу привести ситуацію з однією з відомих страхових компаній. Як в кожній великій фінансовій компанії, у них є головний офіс і ряд філій в регіонах, плюс ряд страхових агентів, які працюють «у полях». У центральному офісі компанії стався серйозний збій з інтернет-каналом внаслідок чого система документообігу, електронної пошти і ще ряду корпоративних сервісів стала недоступною з філій. Усунення проблеми зайняло декілька днів, через що  компанією зазнали значні збитки. Чим могли б допомогти «хмарні» сервіси в даному випадку? Наприклад тим, що «хмара» не залежить від локальних комунікацій компанії. Електронна пошта, система прийому і обліку заявок з видалених офісів інтегрована в «хмара» і доступна завжди. За великим рахунком, будь-яка електронна система може бути в «хмарі».

Окремо варто згадати інтеграцію додатків 1С в «хмара». Ця облікова система дуже популярна на просторах колишнього СРСР, тому про неї варто поговорити окремо. З особистого досвіду знаю ряд компаній, які з різних причин винесли увесь бухгалтерський облік за межі офісу, як правило, на хостинг-майданчик Інтернет-провайдера. Від себе хочу додати, що це рішення дуже мудре, оскільки дозволяє убити двох зайців відразу: перше, сервер з бухгалтерією знаходиться за межами компанії, і у разі підвищеної уваги до компанії з боку регулюючих органів, керівництво може бути спокійним за збереження конфіденційних даних. Друге, гарантований безпечний доступ до системи з будь-якого куточка країни і світу, оскільки система не прив'язана до фізичного місця розташування компанії.

А як же питання безпеки? Адже не даремно є жарт про те, що директор почуває себе спокійно, тільки коли сервер знаходиться у нього під столом, а жорсткий диск під подушкою?

Сам сервер, звичайно, може знаходитися в головному офісі компанії. Или у будь-кому другом безпечному місці. Це не важливо. Адже «хмара» інтегрується з системою компанії. І користувачі через інтернет доступ в мережу компанії не дістають в принципі. Усі комунікації відбуваються на рівні «сервер в хмарі – сервер в компанії», при цьому усі передавані дані зашифровані. В цьому випадку  клієнтські запити поступають тільки в  «хмара». Хмарою може бути як віртуальний сервер, так і веб-інтерфейс визначеної корпоративною  програмі.

Не важливо, яка система встановлена в компанії, «хмара» даємо вхід в неї і відповідає за стабільну роботу цього «входу». Для цього є дубльовані інтернет-канали, резервне живлення, внутрішня система безпеки, т.д.

На які компанії  орієнтовані «хмарні технології»?

«Хмара» може бути цікаво будь-якому бізнесу, якщо йому необхідно швидко розгорнути інформаційну інфраструктуру. Скажімо, банк або магазин розвиває мережу філій. Ще не зрозуміло, чи&піде nbsp; бізнес в цьому регіоні або не піде, а гроші на закупівлю устаткування, зв'язки все одно треба витратити. Виникає питання, чом би не узяти необхідні технології в оренду? От як, автомобіль або офіс? По суті, різниці адже ніякої немає. Компанія укладає угоду з «хмарним» сервис-провайдером, вказує які додаток потрібні видаленим співробітника, в якій кількості і на який термін. У течії 1-2 днів необхідні сервіси активуються і настроюються. Ось  і все. Для роботи співробітникові потрібний ПК, телефон, інтернет. Про інше потурбується «хмарний» провайдер.

І підсумовуючи вищесказане, «Хмарні» сервіси – це не чергова модна високотехнологічна іграшка, це новий підхід до ведення бізнесу. Це максимально швидка швидкість впровадження, плата тільки за ті ІТ-продукти, які вам потрібні зараз, а також необмежена масштабованість.